آجیل ارزان, خرید تخمه شمشیری

آجیل ارزان و نمونه های رایج آن: # مشکل گشا و 7 مغز!

آجیل ارزان | خرید تخمه شمشیری | آجیل بهترین شفا |  ajilbehtarinshafa

عنوان انواع آجیل و میزان محبوبیت آن
نویسنده فاطمه بهاءلو
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 945
زمان مطالعه 9 دقیقه

فهرست مطالب

جایگاه آجیل ارزان در فرهنگ دیرینه سنتی و باستانی ایران!

از جایگاه اقتصادی آجیل ارزان در ایران چه میدانید؟

آجیل میوه خشک، دسته ی دیگری از خانواده آجیل است!

ماکادمیا آجیل خوشمزه و گران قیمت محبوب خارجی ها!

بادام برزیلی و دانه کاج از دیگر آجیل های محبوب خارجی ها!

 

فهرست تصاویر

شکل 1آجیل ارزان

شکل 2خرید تخمه شمشیری

جایگاه آجیل ارزان در فرهنگ دیرینه سنتی و باستانی ایران!

آجیل در تغدیه روزانه مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی، آجیل است. میتوان گفت در برخی از اعیاد و مناسبت ها آجیل عضو اصلی است. تا آنجا که مثلا در عید نوروز و شب یلدا خرید تخمه شمشیری و آجیل در صدر لیست خانواده قرار دارد. آجیل نه تنها در مراسم جشن و شادی بلکه در بخشی از مراسمات و اعتقادات مذهبی هم کاریرد دارد. آجیل مشکل گشا نوعی از آجیل است که مردم در نذورات خود از آن استفاده میکنند. در آجیل مشکل گشا از کشمش و نخود چی علاوه بر دانه های روغنی استفاده میشود. انواع آجیل را از ajilbehtarinshafa تهیه کنید. در ادامه  شکل 1آجیل ارزان را ببینید.

از جایگاه اقتصادی آجیل ارزان در ایران چه میدانید؟

از آنجا که باغات گسترده ای در زمینه خشکبار در برخی مناطق کشور ما وجود دارد. ایران توانسته جایگاه جهانی در زمینه صادرات خشکبار پیدا کند. در دامغان و رفسنجان زمین های کشاورزی زیادی وجود دارد که در آن درختان پسته کاشته شده است. خرید تخمه شمشیری و پسته کله قوچی از موارد خرید هر مسافر در این منطقه است. در شهرکرد، آذربایجان و تویسرکان باغات گردو در هکتارهای بالا وجود دارد. استان چهارمحال در سالهای اخیر ادر زمینه صادر بادام در صدر جدول قرار گرفته است. به لطف خداوند، وجود خاک بسیار حاصلخیز و آب کافی در این منطقه.  فرصت شغلی بسیار مناسب و قانع کننده ای را برای مردم این منطقه فراهم کرده است. آجیل ارزان برای مردم این منطقه یعنی بادام و گردویی که خود در زمین هایشان کاشته اند.

  • آجیل مرغوب و با کیفیت

هرچقدر در رشد درختان، از کود و شیمیایی و انواع سموم کمتری استفاده شده باشد، قطعا بهتر است. در واقع محصولی که ارگانیک تر باشد مسلما فواید بیشتری خواهد داشت. پس در خرید تخمه شمشیری و دانه های روغنی این نکته را در نظر بگیرید.

  • انواع نام گذاری آجیل

میدانید که قاعده و اصول خاصی برای نامگذاری آجیل وجود ندارد. ترکیب مواد مختلف در آجیل سلیقه ای است. اما چند ترکیب رایج آجیل وجود دارد تحت نام های  آجیل ارزان مشکل گشا، آجیل شور، آجیل شیرین.  اکثر مردم مغز گردو، بادام درختی، بادام زمینی، بادام هندی، فندق و پسته را از اجزای اصلی آجیل میدانند. ترکیب نخود چی و کشمش هم که اصلا  از گذشته از خلاقیت های مادربزرگان همه ی ماست. انجیر خشک و سنجد را هم به دلیل خواص بسیار زیادشان میتوان در گروه آجیل قرار داد. خرید تخمه شمشیری ، تخمه کدو و ژاپنی هم برای ترکیب در آجیل انتخاب گروه دیگری از خانواده هاست.

شکل 1آجیل ارزان

آجیل ارزان | آجیل بهترین شفا

آجیل ارزان | آجیل بهترین شفا

آجیل میوه خشک، دسته ی دیگری از خانواده آجیل است!

آجیل میوه خشک که دیگر معرف حضور همگان هست. همه ی ما از بچگی شاهد خشکاندن میوه توسط مادر برای زمستان بوده ایم. آجیل میوه خشک در واقع آجیل ارزان و پرطرفداری است که در کابینت و یخچال هر زن ایرانی یافت میشود. انواع میوه را میتوان با پوست و بی پوست به صورت ورقه های نازک خشکاند. آجیل میوه در خانه برای مواقعی که احیانا میوه شما تمام شده و مهمان برایتان رسید بسیار مناسب است. آجیل بهترین شفا میگه : از خرید تخمه شمشیری و انواع نمونه های تخمه غافل نشوید. به قول مادرم تخمه و آجیل میوه خشک برای مواقعی که میوه نیست احتیاط خانه اند.

  • محبوب ترین آجیل میوه خشک: پر طرفدارترین میوه ها برای خشکاندن عبارتند از. هلو، زردآلو، انواع آلوچه، سیب، گلابی و توت
  • خشکاندن میوه در فضای آزاد: میوه های ورقه شده را روی سینی های طوری در زیر آفتاب میخشکانند. حالا نگاهی هم به شکل 2خرید تخمه شمشیری بیندازید.

ماکادمیا آجیل خوشمزه و گران قیمت محبوب خارجی ها!

ماکادمیا  میوه درختی با همین نام است و بیشتر در استرالیا یافت میشود. ماکادمیا را نمیتوان از گروه آجیل ارزان دانست. ماکادمیا طعم خاص و خوشمزه ای دارد و طرفداران خاص خود را دارد. خرید تخمه شمشیری و ماکادمیا در واقع از خریدهای افراد با سلیقه خاص است. ماکادمیا روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکند. امروزه آفریقای جنوبی و استرالیا از تولید کنندگان اصلی این آجیل هستند. البته در کشور خودمان هم در شماری از آجیل و خشکبار فروشی ها میتوانیم آن را تهیه کنیم.  البته باید بگوییم قیمت این میوه چند برابر بیشتر از آجیل های مرسوم خودمان است.

شکل 2خرید تخمه شمشیری

خرید تخمه شمشیری | آجیل بهترین شفا

خرید تخمه شمشیری | آجیل بهرتین شفا

بادام برزیلی و دانه کاج از دیگر آجیل های محبوب خارجی ها!

خب بادام برزیلی که از اسمش پیداست تولید و پرورش یافته کشور برزیل است. این بادام هم را نمیتوان از گروه آجیل ارزان دانست. مانند زیتون خودمان بصورت وحشی در جنگل یافت میشود و باید آن را فراوری و سپس مصرف کرد. مغزهای  بادام برزیلی مثل پره های پرتقال داخل میوه کنار هم قرار دارند و شکل خارجی آن مثل نارگیل است. خرید تخمه شمشیری و بادام برزیلی پیشنهاد آجیل بهترین شفا برای شماست. دانه کاج یکی دیگر از انواع آجیل گران قیمت خارجی است. این میوه را اگر بصورت خام میل کنید طعمی مثل صابون حس خواهید کرد. اگر احیانا قصد خرید آنرا کردید توصیه   به شما این است که آنرا کمی تفت دهید. در خرید از ajilbehtarinshafa مشاوره بگیرید.

آیا برای اعیاد و یلدا همیشه آجیل تهیه میکنید؟

بله برای اعیاد و شب یلدا همیشه آجیل میخریم.

شما کدامیک از دانه های روغنی را بیشتر دوست دارید؟

پسته و بادام هندی را بیشتر دوست دارم.

آیا مصرف آجیل در برنامه روزانه شما جایگاهی دارد؟

بیشتر برای صبحانه مغز گردو را بصورت روزانه دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *