آجیل ارزان, بادام زمینی دو آتیشه

آجیل ارزان 6 ارتباط مستقیم $ آجیل با سلامتی!

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

عنوان ارتباط آجیل با سلامتی
نویسنده کیان کیانی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 899 کلمه
مدت زمان مطالعه 9 دقیقه

فهرست مطالب

پیشگیری از بیماری های مختلف با آجیل و خشکبار

این دستورالعمل و راهکار برای چه نوع افرادی است

گیاهخواران و همچنین گیاهخواران فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمتری دارند

فهرست تصاویر

شكل 1 آجیل ارزان

شكل 2 بادام زمینی دو آتیشه

پیشگیری از بیماری های مختلف با آجیل ارزان و خشکبار

سبزیجات، غلات کامل و فیبر با افزایش خطر ابتلا به لوزالمعده مرتبط بود. آجیل ارزان سرطان آتیک بنابراین، نویسندگان رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات را توصیه کردند. برکت، غلات کامل، و فیبر. مطالعه ای بر اساس جمعیت چین درهنگ کنگ نشان داد که مصرف میوه، سبزیجات و ماهی بیشتر است با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود، در حالی که مصرف بیشتر گوشت و فرآورده های شیر با خطر بالاتری همراه بود [5]. در مطالعه دیگری، نویسندگان مشاهده کردند که مصرف زیاد نان سبوس دار غلات 210 و غلات کامل و فرآورده های آنها بادام زمینی دو آتیشه با 20 30 درصد همراه بود. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 [6]. مصرف آجیل بیشتر بود

12.1 مقدمه 211

جدول 12.2 مصرف روزانه پیشنهادی USDA از غذاهای مختلف

سن (سال) میوه ها سبزیجات دانه

پروتئین

فرزندان

2 3 1 فنجان 1 فنجان 3 اونس معادل 2 اونس

4 8 1 1 1 فنجان 5 اونس معادل 4 اونس

1 1/2 فنجان / 2

دختران

9 13 1 1 فنجان 2 فنجان 5 اونس معادل 5 اونس

/2

14 18 1 1 فنجان 2 1 فنجان 6 اونس معادل 5 اونس

/2/2

پسران

9 بادام زمینی دو آتیشه  13 1 1 51 اونس معادل

1/2 فنجان 2/2 فنجان معادل 6 اونس

14 18 2 فنجان 3 فنجان 8 اونس معادل آجیل ارزان 6/2 اونس در ادامه به شكل 1 آجیل ارزان مراجعه کنید

زنان

19 30 2 فنجان 2 1 فنجان 6 اونس معادل 5 1

/2/2 اونس معادل

31 50 1 1 فنجان 2 1 فنجان 6 اونس معادل 5 اونس

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

شكل 1 آجیل ارزان

/2/2

51 1 1 1 فنجان 2 1 فنجان 5 اونس معادل 5 اون

این دستورالعمل و راهکار برای چه نوع افرادی است آجیل ارزان

این دستورالعمل برای افرادی است که فعالیت های روزانه به اضافه 30 دقیقه ورزش انجام می دهند. افرادی که فعالیت بیشتری دارند بادام زمینی دو آتیشه و ورزش بیشتری انجام می دهند می توانند برای متعادل کردن کالری بیشتر غذا بخورند.

ب 1 فنجان برنج پخته، ماکارونی پخته، به طور کلی آجیل ارزان 1 تکه نان، 1 فنجان غلات آماده یا 2/ یا غلات پخته شده را می توان معادل 1 اونس از گروه غلات در نظر گرفت. توصیه می شود حداقل نیمی از غلات را به صورت غلات کامل مصرف کنید، مانند آرد گندم کامل، بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای و آرد ذرت کامل. آرد سفید، برنج سفید و نان سفید از محصولات غلات تصفیه شده هستند و ممکن است نسبت به محصولات غلات کامل از مواد مغذی کمتری برخوردار باشند. آجیل بهترین شفا

یک اونس معادل یک اونس گوشت گاو بدون چربی، مرغ، گوشت خوک، ماهی، غذاهای دریایی و غیره پخته شده یا  آجیل ارزان یک تخم مرغ است. ajilbehtarinshafa

1 اونس آجیل، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، 2 قاشق غذاخوری هوموس، 1 فنجان لوبیا پخته شده

/2/4

(سیاه، کلیوی، چیتی یا سفید)، یا 1 فنجان نخود پخته (نخود، نخود خرد شده یا عدس) یا پخته

/4

لوبیا. یک استیک کوچک تقریباً معادل 4 اونس، یک سینه مرغ کوچک معادل 3 اونس و یک استیک ماهی سالمون معادل 46 اونس است. همبرگر معادل 2 یا 3 بادام زمینی دو آتیشه اونس است.

منبع: وزارت کشاورزی ایالات متحده / وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده [1].

با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 آجیل ارزان مرتبط است. رژیم های غذایی غنی از آجیل منجر به غلظت کمتر کلسترول تام و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شود [7]. گیاهخواران اغلب فشار خون کمتری نسبت به غیر گیاهخواران دارند. پترسن و همکاران بر اساس مطالعه خود روی 500 فرد سفیدپوست. به این نتیجه رسیدند که

گیاهخواران و همچنین گیاهخواران فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمتری دارند

و خطر ابتلا به فشار خون بالا نسبت بادام زمینی دو آتیشه به همه چیزخواران کاهش می یابد. در یک مطالعه پیگیری 18 ساله بر روی 93600 زن 25 تا 42 ساله از Nurses’ Health Study II که در ابتدا سالم بودند، Cassidy  آجیل ارزان و همکارانش. [9] یک رابطه معکوس بین دریافت بیشتر آنتوسیانین از میوه های قرمز و آبی و خطر سکته قلبی مشاهده کرد و به خصوص توت فرنگی با کاهش همراه بود.

212 فصل 12: میوه ها، سبزیجات و آجیل

جدول 12.3 USDA توصیه شده روزانه

مصرف لبنیات

سن (سال) مقدار

فرزندان در ادامه به شكل 2 بادام زمینی دو آتیشه مراجعه کنید.

2 3 21 فنجان

4 8 2/2 فنجان

دختران

9 13 3 فنجان

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | بادام زمینی دو آتیشه | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

شكل 2 بادام زمینی دو آتیشه

14 18 3 فنجان بادام زمینی دو آتیشه

پسران

9 13 3 فنجان

14 18 3 فنجان

زنان

19 30 3 فنجان

31 50 3 فنجان

511 3 فنجان

مردان

19 30 3 فنجان

31 50 3 فنجان

511 3  آجیل ارزان فنجان

a به طور کلی، 1 فنجان شیر، ماست یا شیر سویا (نوشیدنی سویا)،

11/2 اونس پنیر طبیعی یا 2 اونس پنیر فرآوری شده می تواند باشد

به عنوان 1 فنجان از گروه لبنیات در نظر گرفته می شود. ajilbehtarinshafa

منبع: وزارت کشاورزی ایالات متحده / وزارت بهداشت ایالات متحده

و خدمات انسانی [1].

آجیل بهترین شفا خطر انفارکتوس میوکارد مصرف ترکیبی از دو میوه غنی از آنتوسیانین، توت فرنگی بادام زمینی دو آتیشه و زغال اخته، سه بار یا بیشتر در هفته خطر را کاهش می دهد

چه افرادی فشار خون پایینتری دارند؟

افرادی که گیاهخوارند و افرادی که ورزش می کنند

پنیر فراوری شده در گروه چه مواد غذایی قرار می گیرد؟

در گروه مواد لبنیاتی قرار میگیرد

بادام زمینی خطر ابتدا به چه نوع بیماری را کاهش می دهد؟

بادام زمینی خطر ابتدا به بیماری فشار خون را کاهش میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *