آجیل ارزان

آجیل ارزان 45 آنتی اکسیدان موجود # در غذاهای مختلف!

آجیل ارزان | قیمت پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | خرید پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

عنوان آنتی اکسیدان درون آجیل و خشکبار
نویسنده کیان کیانی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 840 کلمه
مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

فهرست مطالب

محتوای آنتی اکسیدانی آجیل ارزان غذاهای مختلف و تأثیر پخت و پز

محتوای آنتی اکسیدانی غذا در مقایسه با غذای نپخته بررسی کردند

ویتامین E کافی برای مصرف آجیل ارزان روزانه از یک وعده توصیه شده

فهرست تصاویر

شکل 1 آجیل ارزان

شکل 2 خرید پفیلا پنیری

محتوای آنتی اکسیدانی آجیل ارزان غذاهای مختلف و تأثیر پخت و پز

ویتامین E در جدول 12.7 نشان داده شده است. به طور کلی، محتوای آنتی اکسیدانی برای ادویه جات ترشی جات و پس از آن میوه ها و سبزیجات و معمولاً در محصولات گوشتی کمتر است. هالوورسن و همکاران [26]  خرید پفیلا پنیری گزارش شده است.

218فصل 12: میوه ها، سبزیجات و آجیل بهترین شفا جدول 12.6 محتوای بتا-کاروتن میوه ها و سبزیجات مختلف بر اساس معیارهای رایج وزن غذا (گرم) اندازه گیری معمول بتا کاروتن (میلی گرم)

آب هویج کنسرو شده 236 1 فنجان 21.9 هویج خام 72 1 هویج 9.1 کدو تنبل، کنسرو شده، بدون نمک 245 1 فنجان 17.0

سیب زمینی شیرین پخته 156 1 سیب زمینی 16.8 اسفناج آجیل ارزان پخته آب پز 180 1 لیوان 11.3 کدو حلوایی زمستانه پخته 205 1 فنجان 5.7 ajilbehtarinshafa

کدو حلوایی پخته شده 245 1 فنجان 5.1 کاهو، کره، خام 163 1 سر 3.2 خرید پفیلا پنیری کاهو، برگ سبز، خام 56 1 فنجان 2.9

خربزه طالبی خام 160 1 فنجان 3.2 در ادامه شکل 1 آجیل ارزان را مشاهده کنید.1.3

کلم بروکلی پخته شده 184 1 فنجان 1.1 هندوانه خام 286 1 گوه 8.7 پاپایا، خام 304 1 پاپایا 8.3

گوجه فرنگی قرمز رسیده خام 180 1 لیوان 7.7 کلم آجیل ارزان خام 70 1 فنجان 4.7 بامیه پخته شده 160 1 لیوان

هلو خام 170 1 فنجان 2.8

آجیل ارزان | قیمت پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | قیمت پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

شکل 1 آجیل ارزان

منبع: وزارت کشاورزی ایالات متحده / وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده [1].

که شاه توت دارای بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی در یک سبوس می باشد بر اساس سرو و به دنبال آن گردو و توت فرنگی. 25 غذا با بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی در هر وعده در جدول 12.8 خلاصه شده است. نویسندگان همچنین تأثیر پخت و پز را بر خرید پفیلا پنیری

محتوای آنتی اکسیدانی غذا در مقایسه با غذای نپخته بررسی کردند

جالب اینجاست که برای برخی از غذاها، محتوای آنتی اکسیدان در طول پخت افزایش می یابد. زیرا ترکیبات آنتی اکسیدانی به دلیل تجزیه سلول ها در دسترس تر می شوند. نمونه هایی از تأثیر پخت و پز بر ظرفیت آنتی اکسیدانی غذاهای مختلف در جدول 12.9 خلاصه شده است آجیل ارزان.

روش های پخت و پز ممکن است به طور مثبت یا منفی بر غلظت اجزای زیست فعال در سبزیجات تأثیر بگذارد. در حالی که نشریات قدیمی تر مصرف سبزیجات خام را در صورت امکان تبلیغ می کردند، خرید پفیلا پنیری مطالعات اخیر نشان داده است. که در طول پخت و پز، در دسترس بودن ترکیبات مفید در سبزیجات ممکن است افزایش یابد. میگلیو و همکاران [27] گزارش کردند که افزایش کلی ظرفیت آنتی اکسیدانی هویج و کلم بروکلی پس از پختن به دلیل نرم شدن. ماتریکس و افزایش قابلیت استخراج ترکیبات آنتی اکسیدانی وجود دارد. علاوه بر این، برخی از تغییرات آجیل ارزان شیمیایی ترکیبات آنتی اکسیدانی

12.4 میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدان 219 جدول 12.7 محتوای ویتامین E در غذاهای مختلف بر اساس معیارهای رایج غذا آجیل. بادام اسفناج، منجمد، خرد شده، پخته شده خرید پفیلا پنیری روغن آفتابگردان آب هویج، کنسرو شده روغن، کلزا بادام زمینی. بو داده خشک با نمک ماهی، قزل آلای رنگین کمان ماهی، اره ماهی کلم بروکلی، خرد شده، پخته شده روغن. ذرت روغن، زیتون فلفل، خام، شیرین، قرمز انبه، خام توت سیاه، خام لوبیا چیتی پخته شده هلو. خام کیوی، سبز، خام تمشک، خام ماهی، سالمون، پخته شده پاپایا (خام زغال اخته، خام وزن (گرم) مشترک اندازه گرفتن آجیل بهترین شفا. در ادامه شکل 2 خرید پفیلا پنیری را مشاهده کنید.

24 عدد بادام زمینی 3اونس1 قطعه، 3-4 اونس1 فنجان1 قاشق. غذاخوری1 قاشق غذاخوری1 فلفل1 انبه1 فنجان1 E (میلی گرم خرید پفیلا پنیری.

آجیل ارزان | قیمت پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

آجیل ارزان | قیمت پفیلا پنیری | آجیل بهترین شفا | ajilbehtarinshafa

شکل 2 خرید پفیلا پنیری

ویتامین E کافی برای مصرف آجیل ارزان روزانه از یک وعده توصیه شده

aغلات با ویتامین E غنی شده اند. و برخی از غلات ممکن است حاوی (معمولا 1 فنجان) باشند. منبع: وزارت کشاورزی ایالات متحده / وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده [1]. ajilbehtarinshafa

همچنین در طول پخت و پز رخ می دهد که باعث افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی غذا می شود. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که یافته‌های آن‌ها با این تصور که سبزیجات پخته شده کیفیت تغذیه‌ای پایین‌تری دارند، مخالفت می‌کند. Gliszczynska-Swiglo و همکاران. [28] محتوای ترکیبات تقویت کننده سلامت و آنتی اکسیدان در کلم بروکلی را پس از پختن آب و بخار بررسی کرد. خرید پفیلا پنیری آنها مشاهده کردند که پخت بروکلی با بخار آب تأثیری بر محتوای ویتامین C ندارد، اما پختن با آب به طور قابل توجهی غلظت ویتامین C را کاهش می دهد. با این حال، هم پختن کلم بروکلی با آب و بخار باعث افزایش دسترسی به سایر آنتی اکسیدان های مفید از جمله β-کاروتن، لوتئین، و α- و γ-توکوفرول ها، در مقایسه با کلم بروکلی تازه. آجیل ارزان پلگرینی و همکاران [29] مشاهده کردند که در ظرفیت آنتی اکسیدانی کل می شود.

220فصل 12: میوه ها، سبزیجات و آجیل

در پخت و پز غذا چه چیزی را درون آن شاهد هستیم؟

افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی غذا می شود.

چه مقدار ویتامین E در روز توصیه شده؟

روزانه یک وعده توصیه شده.

آنتی اکسیدان غذای پخته بیشتر است یا غذای نپخته؟

آنتی اکسیدان غذای پخته بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *